oversized knit

outfits / 0 Kommentarer / 2012-09-19, 20:23:19

Today's (second) look: Knit Gina Tricot, shoes Dinsko, dress HM, backpack New Yorker, Rings Ginatricot and Glitter
Jag tror att den jack-lösa tiden har passerat för i år. Äntligen. Nu är det tid för stickat och påklätt. Stickat, ja. Hur hösttrenderna än varrierar och skiftar är det stickade något genomgående. Visst att det skiftar i färg och form. Från oversizade tröjor till fint stickade klänningar. Allt det stickade är en stor del av anledningen att jag ÄLSKAR hösten. Grejen är att stickat går att bära både uppklätt och nedklätt. Mina favoriter den här hösten är den oversizade tröjan med maskar man ser, som denna. Jag vill ha stora öglor. Ett annat är den lite finare stickade kjolen. Har en kjol, den var långkjol i mörkgrå färg tills igår. Nu är den kort. Ska fålla upp den samt sy in den så att den blir riktigt "pennig". Blir fetingnajs till bomber. Så jag rabblar.
 
Nu har jag i alla fall satt mig i soffan efter ett garanterat träningsverksframkallande pass. Sätta sig i soffan direkt efter är det värsta man kan göra. Kommer somna här, svettig å dan. Ska ta mig en till kopp chai-te bara. Beroende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback